Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.04.2019 19:19 - това е БИГ парадокс!!!
Автор: eva666 Категория: Други   
Прочетен: 3745 Коментари: 34 Гласове:
7


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 

image
   Ние, либералните елити

Защо „унизените и оскърбените” тръгват против собствените си интереси? Защо се бунтуват срещу идеите за мир, отворени граници, свобода, толерантност, равноправие? За гнева срещу елитите пишат няколко германски медии.
 

„Когато се вглеждат в политиката и в общественото мнение, много граждани изпитват потискащото чувство, че възниква някаква широка коалиция, някаква „елитокрация” – и това е разбираемо” – пише Йохен Битнер в „Ди Цайт”. Авторът припомня, че 39% от германците отчасти приемат формулировката „пресата лъже”, а цели 46 на сто подкрепят твърдението: „Политиците си нямат хабер, аз бих се справил по-добре от тях.” И в САЩ на Доналд Тръмп изобщо не му пука за мнението на медиите – просто защото неговите почитатели смятат, че всяка критика от страна на мейнстрийм-журналистиката е допълнителен комплимент за кандидата, пише Битнер.

"Десният интернационал"

В друга обширна редакционна статия на „Ди Цайт” авторите изказват сходно наблюдение: „Некоректното внушение, че интелектуалните елити са предали народа, поражда и недоверието към утвърдените медии. Те, видите ли, се били превърнали в обслужващ персонал на корумпираните елити.” В същата статия, озаглавена „Десният интернационал”, се анализира възходът на политици като Виктор Орбан, Марин Льо Пен или Геерт Вилдерс: „Те поставят собствената си страна над всички други страни и подчертават неповторимата уникалност на собствената си култура и история.
 

Колкото и да е парадоксално, въпреки това те искат едно и също. Не желаят да приемат бежанци от Африка и от Близкия изток в Европа. Страхуват се изобщо от всякакви пришълци. Страдат от порядките на либералното общество, което, според тях, дискутира прекалено дълго, преди да вземе решение. Не приемат еко-идеите и феминизма, обявяват се против всички прогресивни достижения на 1970-те и 1980-те години. Все искат референдуми, изпитват огромно недоверие към исляма, боготворят силната държава, която добре охранява границите си и сурово наказва престъпниците, искат да възстановят идеала на традиционното семейство – татко, мама, дете. Тоест, става дума за ред, за реда на една отминала епоха. Копнежът по този ред е толкова силен, че мнозина десни популисти изпадат в тежката заблуда, че едно национално правителство просто така може да се оттегли от глобализацията.”

Не са само те криви, виновни сме и ние, косвено му възразява Елизабет Ретер в голямо есе под заглавие „Нашата арогантност”, публикувано също в „Ди Цайт”. Тук предлагаме няколко пасажа от това есе, което бърка с пръст в раната:
 

„Неприятната истина гласи: ние сме класово общество, в което едни водят, другите следват. И когато се подиграваме на Тръмп и неговата Мелания, ние разобличаваме не тях, а самите себе си. Но кои сме ние? Ние сме онези, които водим. Ние сме новият либерален елит. (…)

Неприкосновено господство

Нашите методи са същите като методите на всички елити навсякъде по света: ние определяме какво означава „добър вкус”, какво е редно и какво не е, ние презираме онези, които не се придържат към нашите правила. Ние поддържаме затворени собствените си кръгове. Ние едва ли не лично сме измислили толерантността и поради това днес имаме право да я дефинираме. В края на краищата се получава, че единствено ние сме прави и това ни осигурява неприкосновено господство. Да, ние сторихме много добрини за света – справедливост и свобода за жените, за мигрантите, за инвалидите, за хомосексуалните, всичко това са нашите традиции. Но не отменихме класите. Ние просто се изкачихме до върха на класовото общество – и сега изведнъж ни се струва, че шлюзовете са се отворили. (…)
 

Да се чувстваш засегнат и да се страхуваш все още не означава, че имаш политическа позиция. Неразумно е да се водиш от чувствата, пишат днес мнозина по повод Брексита, чиито привърженици гласуваха против собствените си интереси; или пък визирайки последователите на Тръмп, които изобщо не се стряскат от неговите приказки – независимо дали кандидатът казва, че трябва да излязат от НАТО или пък, че Париж е германски град. Преди осем години Сара Пейлин влезе като куриоз в политическата история. Тъкмо тя беше предвестник на феномена „Тръмп”. Тъпичка съм малко, но какво от това? Тя имаше огромен успех, тъкмо защото олицетворяваше скудоумието и липсата на здрав разум.

Кой решава кое е разумно?

Но какво означава „разум”? Ние, класата на „гражданите на света”, смятаме, че нашите възгледи винаги следват принципите на трезвото мислене. Но да вземем противниците на генетично изменените продукти сред нас. Те не винаги могат да кажат защо са против – това при тях е просто някакво чувство. Ами искат да приемат храна, която е някакси чиста и пълноценна, това е. Или пък привържениците на ЕС, част от които също не могат да обяснят какво точно му е хубавото.
 

Защото, разбира се, става дума за идентичност, за онова доста изплъзващо се чувство, което трудно се описва. Тъй че винаги е много по-лесно да обичаш ЕС, когато си бил във всяка (интересна) европейска столица и навсякъде знаеш по някое симпатично, малко ресторантче, където можеш да си избереш от менюто бутилка добро, направо отлично вино на ниска цена.

Тоест, неразумността ние сме склонни да простим на самите себе си, но не и на другите. И все пак: кой решава кое е разумно? Кой преценява дали едни страхове са основателни или не? И още: какво толкова неразумно има в това да вкараш в Белия дом или в Елисейския дворец човек, с когото се идентифицираш?

Унизените и изпадналите дълго време отсъстваха от политическия живот, докато най-после гневът им набъбна. Френският социолог Дидие Ерибон пише, че някогашната работническа класа във Франция открай време е настроена расистки и хомофобски, но днес гласува за десния „Национален фронт” не толкова по тази причина, колкото защото социалистическото правителство вече не желае да има нищо общо с нея. (…)
 

Най-голямата слабост

Същинска трагедия е, че гласът на изоставащите се чува единствено с помощта на расистите и авторитаристите. Но ние сами превърнахме собствения си космополитизъм в инструмент за разграничаване. Ние никога не пропускаме възможността да подчертаем своето превъзходство: ето ни, колко сме по-интелигентни, с чувство за хумор, далновидни. Ние практикуваме разделно изхвърляне на боклука, нашата граматика е перфектна. Може би нашата арогантност звучи само в някакви полутонове, но вече е време да започнем и сами да ги чуваме. Защото при изоставащите и изпадналите отдавна са ги чули. И на авторитарно мислещите политици им е много лесно да обявят нашата любов към свободата и нашето чувство за отговорност за някакви луксозни прищевки, които само малцина могат да си позволят. Толерантността – това е идеологията на тези властници, казват те и ни сочат. Такова твърдение е невярно и манипулативно, но то оголва нашата най-голяма слабост.”

image

И някои утвърдени медии "помогнаха" на британците да гласуват за Брексита и против собствените си интереси




Гласувай:
7



Следващ постинг
Предишен постинг

1. eva666 - аз, съм доста праволинейна , гери ..дори скучна..
15.04.2019 19:46
просто, обладавам мн богат език, широк мироглед и букет емоции)))
Идеята за LibertA, никога няма да променя..
това съм...аз, самата...
цитирай
2. eva666 - този Пост, следва сърф-Вълната..
15.04.2019 19:58
или, поредицата, които посветих на един виден полит Трол / № 68..
а, въпросът за Фейк новините , и подривната "роля" на ИТ мрежа, в хибр война..
ще се обсъждат нарочно,и на широко следв. месец май..в Брюксел.ВАЖНО Е!!
/всичко др...Булгария вън от ЕС, и НАТО, и т.н..са путКински маньовъри,
както винаги досега откъм Имперска Ръшъ
и, са крайно опасни и подмолно коварни..
който търси.."вълкът" в агнешка кожа,
ще го...разкрие немедленно.

наздраве, шатци, да не политизираме нашата..крехка..дружба, моля!
цитирай
3. eva666 - тук ще си позволя да добавя и колегата../ обидните думи не са приети, ноо Идеята е мн по важна.
15.04.2019 20:10

19:37 - Кой и защо трие постинги в блога?

Автор: kolevn38 Категория: Политика
Прочетен: 12 Коментари: 2 Гласове: 3
Последна промяна: 19:38


Искам да попитам модерацията: Кой и защо трие постинги в блог.бг? Всички станахме свидетели как на Жоро и на Гетсман, пък и мой, бяха изтрити тихомълком. Убеден съм, че има и други. Защо и на какво основание?!? Защо се трие написаното от хора, които застават с истинската си самоличност зад думите си? А в същото време в блог.бг безнаказано върлуват анонимни, скрити зад множество никове, които нон-стоп висят на първа - бълват лъжи, хибридна помия, фалшиви новини, опитват се да манипулират, заблуждават и безогледно лъжат!? Ако някой може да даде адекватен отговор, нека заповяда.

Симеон Ангелов

София, 15.04.2019г.
цитирай
4. zax - Бог дал, бог взел. А който само вз...
15.04.2019 20:11
Бог дал, бог взел.
А който само взема, дълго ще живее.
И започне да си плаща за всяко нещо, памперс, хляб, тв и ... внимание дори.

цитирай
5. eva666 - !!? заксе...добре дошъл,
15.04.2019 20:23
звучиш ми трезво,и даже премъдро..
аз мисля, че има НЕЩА, които са безценни..и не могат
да бъдат "платени"..като, например, Свободата, Волята, акъла..Сърцето..
инак за пУезия на килограм, мисля, че е нужно тук да се въведе..Рекламна такса
аз,не желая да плащам Мързела и тунеядството на шепа наглеци по тези ширини...
изв за спонтанната рима и лирич.отклонение..


цитирай
6. troina - гери, пожелавам ти Здраве, и норм.щастие,мила!
15.04.2019 21:09
аз, определено не съм..полит .ангажирана/и не гласувам..откак се помня
ноо, при мен ,това са Духовни и нравствени принципи, и...малко краста ))))
ако, си в Германия, вярвам в твоето подобряване, и ако си доволна, остани..
/не мога да приема тази провинциална бг. тежка орисия..
Човек, трябва да се развива, да опитва, да изпробва..
себе си.в нова социал.кохезия..
нали,Душата няма пол, раса, възраст, и..партийна книжка...
стискам ти палци, душичка..
цитирай
7. level6661 - Мърлине, сега разбра ли, къде е БИГ парадокса?
15.04.2019 21:29
да изпаднем отново в безперспективно и национал.изолирано общество/отново за 45 г!!
защото...Либералният модел бил Егалитарен, и обслужвал единств.Елитите...много шум за нищо..
т.е..да изхвърлим с мръсната вода...и бебето..
с тази лукава/и нарочна. интрига умело спекулират крайно десните популисти../В Орбан, Мари льо Пен..и т,н..
една мн опасна заигравка, не мислиш ли?


Защо „унизените и оскърбените” тръгват против собствените си интереси? Защо се бунтуват срещу идеите за мир, отворени граници, свобода, толерантност, равноправие?
цитирай
8. saankii - откак се пръкна тази нова професия...полит Трол..
15.04.2019 21:48
и подривен социален инженеринг..
нещата , станаха мн. опасни и хлъзгави...
как, да се съгласи с мен, колегата Пърдятор, и Магьосника М..
след като..са...на хранилка/поне за бира да има...
анонимни, вредни и дребни...паразити..седнали да плюят по нас...
Хората с имена, професия, история, и лично човеш достойнство..
и самостоятелна позиция....
шутове...
цитирай
9. eva666 - няма случайни неща, аз имам вече 10г стаж, и децата ми са тук..
15.04.2019 21:57
geridi написа:
Лична изгода. :)
Да, там съм. По-добре се чувствам. Макар че старите българи тук казват, че не е като преди.
Но като цяло има моменти, в които се чувствам като на филм и е яко.
Ти не ги харесваш. Аз пък им харесвах фрустрирано интелигентното излъчване, по едно време ме дразнеше, напоследък дори пеенето им ми допада, да кажа направо че обичам тази нация?
Съжалявам, че не съм дошла на времето още, че не съм се изселила. Интелигентното им държание е като балсам на ай малко поезия/ на издрасканата ми душа.
Благодаря ти, Евче за пожеланието.


по скоро ги харесвам немците, многоо неща ми допадат..
реда, чистотата,културата им, толерантност, дистанцията, която е Закон..
храната,колите, пътища, Дворци..имат и забавна народна музика, също..
имаме...сродна връзка, определено..
immer weiter.. der Welt erwartet uns )))

цитирай
10. eva666 - точноо това е Гл тема в моя Пост, Благ. че ме разбра!..
15.04.2019 22:35
/А кой бръщолевеше, че сме държавни изменници понеже сме се изселили?/

... те не са чели Ист БГ История../Народа, който смая Света"...
ноо, това да оставим за утре..
усмивки...
bleib immer positiv.. traueme schoen, Gute Nacht, Schatz!

цитирай
11. krumbelosvet - Четох дотам
16.04.2019 04:57
Четох дотам, където либералната преса порицава Орбан и др. анти-либерасти, че искат традиционно семейство - татко - мама - дете...
Десетината Юлии явно са за "родител 1 и родител 2". Дали поне им плащат, или искрено не схващат ужаса - дупедавци да възпитават деца на дупедавство. Може и да ги тренирт от малки. Тя стамбул-конвенц САМО ЖЕНИТЕ ще пази от домашно насилие, а деца и бебета - не.
цитирай
12. eva666 - :-))))..познаааа...бай Круме..
16.04.2019 08:51

днес ,ще пиша за това..."Правете Любов, а не война"

а, ти? пак за ФЕД, ли?
цитирай
13. eva666 - дам, разбирам тв идеи, затова ни върви леко чата.благодаря, шац!
16.04.2019 10:56
само, да не те пишат за Юлия101...хаха

няма нищо по-революционно от това,да кажеш това, което мислиш..
а, по въпроса за секса, любовта, и достойнството, да бъдем реалисти..
колко"хетеро" семейства са .."нормални"...и къде насилието ескалира?
хайде , да спра до тук, да не се връщам чак..до ПлАтон, и андрогина...
цитирай
14. milady - може би е нужен..някакъв админ.контрол..
16.04.2019 11:30
ноо,кофти е,че всичко става на лична основа, и това дразни многоо
от потребителите/ най вече...мъЖове ))
аз съм изключение..
цитирай
15. milady - ти си..Човек на Изкуството, усетих аз..
16.04.2019 11:32
имам нетърпимост към фалша, а той залива и..това местенце..
херметичен принцип...
ами, удари едно вино..по обяд, да не е от..заранта..хаха...
цитирай
16. milady - верно ли? колко куул..аз не си падам особено по джаза, тежък ми ее...
16.04.2019 11:35
geridi написа:
Корените на джаза се крият в българското народно творчество и вземането на половин тон. Или както там му е терминологията.


Българската музика ми харесва..нося си гените, явно..
ноо, тази.."гъдулка" ме..стресира...фалшиво, нагло, инфантилнооо..пълен кич!
едва ..го изтрайвам тозз...бекир бекир.)))
цитирай
17. eva666 - сложнаа...уйдурма, няма логика../затова му посветих този пост, Парадоксално е, не е ли?
16.04.2019 11:58
И как'о ше правим брекзита сега?
:D
цитирай
18. eva666 - не думай, ТЕ и филм завъртели...Акулите...
16.04.2019 12:02
Брекзит
Brexit: The Uncivil War
Смотреть подробнее: https://filmix/dramy/130883-brekzit-2019.html

Эд Тернер, Кевин Вудхаус, Мэтт ПрайсЖанр: Драмы, Исторический, Биография

Показ Мир: 07 января 2019Страна:ВеликобританияГод:2019Время:93 мин. Перевод:Профессиональный, многоголосый
Смотреть подробнее: https://filmix/dramy/130883-brekzit-2019.html
цитирай
19. eva666 - тв мислене е като.."кълбовидна мълния"..и затова те разбирам, споко..
16.04.2019 12:28
.. нормалните"..хора, мислят последователно, логично...

нее, не са забрадките ,шаци в Основата на Брекзит..
има нещо общо с пари, мнооогоо пари.... и фалита на ЕС..
/не съм търсила подробно...
цитирай
20. eva666 - няма "късмет",Всичко е толкова закономерно и семпло, като ВА, който си играе на кубчета..
16.04.2019 12:31
geridi написа:
Ако някой е целял интелигентни селяни.. но надали. Като да търсиш смисъл в абстрактно бяло или шарено стихо. И да го намираш, и да изненадваш автора му с открития.
:D
Та... стига да не се променят, бих казала, че съм късметлийка да попадна тук.



ВА е Висш Аз, ако те обърква...
така мисля аз...по въпроса за Избора , и шахмата.))
цитирай
21. level6661 - хиихи, ще побъркаме ...невинната аудитория/ айде Pause )))))
16.04.2019 12:46

37. geridi - И така може да се каже. Игра на шах. С ...
12:42
И така може да се каже. Игра на шах. С това ВА... аз бягам от такива анализи. Или се опитвам. Макар че всичко опира до атоми. И тъй.
цитирай
22. level6661 - :-))))))))))
16.04.2019 12:48
отивам, да си щракна и аз..Лопушника...
гушка, до после,Гери..
цитирай
23. eva666 - БПредателят ли визираш...
16.04.2019 13:59


да не си и ти..зодия...Блонди, шац?

Да ми говори онзи... и най-големият пр.да се покаже.... за такова твърдение ме амбицираш да се запиша на курс по стрелба при деди.
Че по-бързи резултати дава. С което не заплашвам, а изказвам чувства, да е като обица на ухото. Понеже съм от леките случаи.

цитирай
24. radostinalassa - 18. eva666 - колко"хетеро" семейства са .."нормални"...и къде насилието ескалира?
16.04.2019 14:35
Това твое изказване ме изуми. Нали и при педерасите единият е активен, с нормално ниво на тестостерон, но е извратен в посока да харесва мъже. Той може да е агресивен или да не е .
Как така педалите ще са нормално явление? Това ще доведе до фашизъм .
цитирай
25. eva666 - :-)))) bee, не съм мека киткаа, даже съм..твърда и ми писна...от меки..
16.04.2019 16:23
geridi написа:
Така де. На теб още веднъж... като ти видя стегнатите статии... и тройнишкото хубаво разказване... :) не напразно съм ти чела изблиците.
Хайде, чао. Аз ще диря докторите. :D


не мога тук, да не ти...простя Спама....кис кис кисссс....
аз ходих на Сладолед..изяж 2 ,и ще ти мине..бронхита..


цитирай
26. radostinalassa - В случай, че не си забелязала коментара ми сред ехолалията.
16.04.2019 17:45
Това твое изказване ме изуми. Нали и при педерасите единият е активен, с нормално ниво на тестостерон, но е извратен в посока да харесва мъже. Той може да е агресивен или да не е .
Как така педалите ще са нормално явление? Това ще доведе до фашизъм .
цитирай
27. radostinalassa - Тогава да обявим за нормални и ...
16.04.2019 17:47
да речем болните от хелатит напр.
Те ще имат предимство при започване на работа, няма да могат да ги гонят и пр.
Това е намаляване на правата на нормалните хора. Педерастията е заболяване, а не предимство.
цитирай
28. krumbelosvet - Не, тройно- десетина Юлия.
16.04.2019 18:27
Ти си за " правете педерастия и война с ислямски терористи". До пълно изчезване на европеидите. Да живее Долара.
цитирай
29. radostinalassa - Нормалните хора винаги имат допирни точки
16.04.2019 19:21
Независимо дали са комунисти, капиталисти или либерали.
Едно е да се признае правото на педерасите да живеят, но съвсем друго е да се възпитават децата на нормалните хора в това, че те може и да са от другия пол. Това е психопатия и се прилага нарочно, за да се съкрати числеността на населението.
Сякаш някой си мисли, че ще живее вечно. Жива лудост.
цитирай
30. eva666 - давам...Време за Смирение! моля...
16.04.2019 19:29
radostinalassa написа:
да речем болните от хелатит напр.
Те ще имат предимство при започване на работа, няма да могат да ги гонят и пр.
Това е намаляване на правата на нормалните хора. Педерастията е заболяване, а не предимство.

цитирай
31. radostinalassa - Не вярвам, че някой би изкупил греховете ми
16.04.2019 19:39
Разбира се, че хомосексуализмът е заболяване. Има и придобита форма от пресищане или при насилие.
цитирай
32. анонимен - Оф, моля ти се стига с подобни тер...
16.04.2019 20:47
Оф, моля ти се стига с подобни термини "жертва на насилие". Понеже под същата шапка са и всички останали. Всеки работещ е жертва на насилие. Или идеята е изкопчване на инфо. Да не си безработно психо? Да, де, сега ще почна да защитавам нормалността на мислите си и така ше увлека младите. Ева ми харесва повече с изблиците си. Ти... драматична като жълта преса.
Аз това "пренасищане" наричам безотговорност.
цитирай
33. анонимен - Спамвам и сега, че затрих поста. ...
16.04.2019 20:48
Спамвам и сега, че затрих поста. Ходих на ортопед и съм добре. :) Не ми се пише с хора които не вдигат глава от своята гледна точка
цитирай
34. eva666 - :-))))...дообрее, че поне ти си в ред, шаци!
16.04.2019 21:02
анонимен написа:
Спамвам и сега, че затрих поста. Ходих на ортопед и съм добре. :) Не ми се пише с хора които не вдигат глава от своята гледна точка

цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: eva666
Категория: Други
Прочетен: 530940
Постинги: 320
Коментари: 2318
Гласове: 1162
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол