Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.04.2019 10:11 - за Петър Дънов,Пако Рабан, и единПростоль
Автор: eva666 Категория: Други   
Прочетен: 1474 Коментари: 7 Гласове:
9

Последна промяна: 28.04.2019 10:44

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 

image

България и светът честват 150 години от рождението на Петър Дънов.
Той е единственият българин, създал оригинално философско учение за природата и човека. То не е нова религия, нито поредната ерес, а различен прочит на Библията, друга нагласа за живот. Учението му отдавна е напуснало географската карта на страната ни и е достигнало до всички живи места на глобуса. Няма ъгълче на планетата, в което хората да не са посегнали към книгите на Учителя. Те четат неговите мисли, слушат музиката му, играят паневритмията и подават ръка на други хора.

Преди броени дни от печат излезе второ преработено и допълнено издание на биографията на Дънов със знака на "Световете". Неин автор е Георги Гълов. Известният писател не крие, че осъзнава тоталния обем на сериозното предизвикателство едва когато потъва в темата и в титаничната личност на своя герой.

"Изобщо не знаех с какво се захващам. БНТ тъкмо беше провела кампанията "Великите българи" по лиценз на BBC. Участниците в анкетата посочиха за най-популярна личност Васил Левски. На второ място беше поставено името на Петър Дънов. Изчетох близо 100 книги със спомени на негови сподвижници. И така - парче по парче - успях да сглобя пъстрата мозайка от живота на този невероятен българин. Дънов няма записана светска биография, всички са обърнали поглед към неговото учение. Още приживе той е казал на своите съратници: "Не се интересувайте от моя живот, той не е важен."
Гълов получава изключително съдействие от Бялото братство. В томчето има нови факти за живота на Учителя и разказ за неговия принос за спасяването на българските евреи от лагерите на смъртта.

"Дънов учи: "Всички искате светът вън да се оправи. Първо светът вътре във вас трябва да се оправи". Той е разпознаваемият посланик на България. По-голяма реклама за страната ни не може да бъде сътворена - колкото и да печатаме туристически дипляни с възторгнати рози, щастлива шопска салата или снимки на героични механи, неповторими морета или дивни балкани. Вече никого не можем да изненадаме с материалните предложения. Ще дойде денят, в който ще го разберем. Още през 1939 година хора от 17 държави идват в България, за да се поклонят пред Дънов. Тогава за информация и комуникации едва ли се е говорело. Но всички са търсели духовното", коментира Гълов.

- До каква степен сме наясно с философията на Дънов и Бялото братство? Какво можем да "спечелим" от съветите на Учителя?

- Учението, което създава и показва на своите последователи Петър Дънов, всъщност е колективна терапия. В началото на миналия век земята е разтърсена. Падат империи, идват нови държави, прекрояват граници, завоюват територии. Човекът се събужда в непозната вселена. България е излязла от турското робство, патриархалното семейство е разбито, настъпват индустриалната революция, болестите и войните.
Личният свят на всеки е разрушен и подменен с нещо ново и неизвестно.

Петър Дънов е човекът, който събира хората от България, изслушва ги и им дава своите отговори - за Бог, за света, за природата, за живота, за любовта. Донася им мир и равновесие. Дава им вяра, че могат да обитават този нов свят - в хармония и увереност със себе си. Днес все повече хора посягат към учението на Дънов, защото искат живот със слънчеви лъчи, а не само с кофти телевизионни новини.

Когато Пако Рабан беше в София и пожела да го заведат на гроба на Дънов, някои от тукашните му домакини останаха едва ли не изненадани...
- През 1996 година при първото си посещение в България световният лидер на модата Пако Рабан се поклони на гроба на своя духовен учител Петър Дънов. Пред журналисти той сподели: "Дънов е от най-великите философи от епохата на Водолея. Учението му ще бъде основа на духовната култура на новото столетие." Пако Рабан е попаднал на сборник лекции от Дънов в парижка книжарница. До 1960 година си набавил всички негови книги.
Той споделя още: "Петър Дънов бе първият философ, който пишеше на достъпен език с изключително прозрение." От Дънов стилистът разбрал, че в материята нищо не съществува без значение. Символиката на неговите модели е вдъхновена от учението на Дънов. Прочутият японски изследовател Масару Емото лансирал теорията, че човешките мисли влияят на водата, също се нарежда сред поклонниците на Дънов. По непотвърдени данни материалното момиче Мадона изявява интерес към гроба на Учителя. Изключително дълъг е списъкът на известните имена от целия свят, които през годините споменават Учителя с уважение. И той се дописва непрекъснато.

Копирано от standartnews.com

със съкр...







Гласувай:
9



Следващ постинг
Предишен постинг

1. eva666 - разбира се,чета освен Дънов, Р Щайнер,Едгар Кейси...В.Зеланд..
28.04.2019 10:17
и, хороскопите на..Плешо,без китарата, който имал Най Хай БВП..от 500$ месечно..
и,напъните на лелята без овулация,която имала 50 Световни и галактически награди..
ноо, бързо ги забравям...
цитирай
2. saankii - разберете ме добре..
28.04.2019 13:20
аз не търся скандали...просто,ми вадят очите..
непоносимо ми е...да издържа чак такава помия..
сигурно, затова е казано в Книгата..
" и, всичко тайно, ще стане ..явно.."
чета и Библията,от 10годишна../ за да развивам ума си, интуицията...
Простоле, а ти?!
цитирай
3. eva666 - !!?? ето го, бг квази-хентелегентин...в хАтака с л.бабичка..
28.04.2019 14:00
6. apostapostoloff - “Гениална“ е и книжката за Дънов.
27.04 10:38
Милиони български простаци смятат този дребен мошеник за “учител“, а истината е, че той е основател на малка и незначителна секта, която приживе го е хрантутила. Неговите “произведения“ са плагиати. Преписвал е от големия немски окултист Рудолф Щайнер.

Да посвещаваш книга на този тип, който е позор за България (сектичката му е забранена в повечето европейски страни), е истинско падение.

Такава книга може да предизвика възторг само у една кръгла идиотка като оня фараш Юла.

7. rosiela - Апостоле,
27.04 10:47
нямаш равен!
цитирай
4. milady - ето тук, и сега му е мястото/ Огънят отвътре
28.04.2019 14:58
насити се Душа ми

на тез дебели книги..

и тез безкрайни,досадни рими…

отказах се, да бъда

строга, мила,интересна..

нежна и добра..

ще дочакам деня..

покрай теб

ще се стрелна..

и ще потъна

в блажена InfinitaS..

и, Бог сам ще

ми завиди..

даже затова..

за Огъня отвътре

който ме изгаря..

и за онези невидими крила..

на една пеперуда обречена..

на Дявола, Луцифер..и Сатана

дръзнала, да пожелае

Свобода..


Юлия от Невърленд

Берлин– 2017

цитирай
5. jupel - ВЕСЕЛИ ВЕЛИКДЕНСКИ ПРАЗНИЦИ! ДА СИ ЖИВА И ЗДРАВА! Ще видя как ще продължа с жупела и секирата?!
28.04.2019 15:14
apostapostoloff не пише само той от профила си. И не само тя...една от бабите, те са цяла агитка. Отида в някой сайт и се появят, след време като пусна само качествено вземат та ме изтрият - забележи, не блокират! Така стана в стиховебг, откровения, където Искра се прави на музикант, а е муз.инвалид и Мая - модератор в откровенияком от миналото ми се канеше още заради гаджето си, но аз и досега не разбрах кой е! Харесвал ме бил-тогава, а ме държаха при второто ми регистриране там след години няма и месец, но в сайта камината само разбраха какво правят другите с мен и те така сториха . В сайтовете - буквите и хулите отдавна съм премахната, а сега не искат и да чуят за мене. Никъде няма такъв банн - с години, докато съм жива сигурно и тогава познай какво ще стане...Няма такъв банн, като за мен какъвто ми правят, дори за ПОЛИТИЦИТЕ , ЗА КОИТО НЯМА СЪД И ЗАТВОР! И тук им пречи популярността на ника ми - sekirata , искат да пиша с друг ник , жупел или друго, че да не ме знаят хората, а тяхните кирливи профили и фантасмагории си стоят. Разбира се, че всичко е с връзки пред модове и админ.Това НЕ СА ТВОРЦИ, ЗА БИЗНЕСМЕНИ СЕ ПИШАТ, това са хора , които нямат друга работа, ангажименти, деца да гледат например освен някое куче - помияр! Ще кажеш , що ми тежи? Ами не е точната дума. ГАДИ МИ СЕ! Гади ми се от цялата тази режисура, сценарий, напъни да се покажат и да НАТРАПЯТ ТЯХНОТО...! Някъде аз забравя точка, запетая...А ТЕ ПИШАТ НЕБИВАЛИЦИ И УМИШЛЕНО БЕЗ ГЛАВНИ БУКВИ И ТОЧКИ, ДА НЕ ГОВОРИМ ПЪК ЗА ХАОСА! Напред назад...неразбрано.

Да, аз нямам право да давам мнението си, като точното , вярното за поезията, ами те ли...?! Ха ,ха ха...кои са те...? Да не би да са Христо Ботев да речем!?
Майната им!
Пълно е с мръсотия и гнусни думи и в стиховете беге и в откровения, но се ловят в моето тире след по и най. Забравено от мен... и.т.н.
Искат признание?!
Ако ще и томове книги да си извадят
ще лъскат с тях секциите и долапите си,
етажерките и ще ги подаряват, където пак същото ги очаква!

Това нещо в нея говорело и трябвало да ни го каже, предаде по поетичен начин?! Ха ,ха! АБЕ ТОВА СА ЛУДИ ХОРА, НЕ ТВОРЦИ! ОПРЕДЕЛЕНО НЕ СА В РЕД!
Ако не ми го"предадат " аз и др.няма да разберем, че е ЕДНОТО НИЩО! Болни. Някъде се реят, не са тук на Земята.
цитирай
6. eva666 - благодаря,Ани,Весели празници и на теб..
28.04.2019 15:29
излей си мъката, но не И се отдавай/ губиш Енергия и Любов,мила
а, те.."ония",точноо от това се хранят...
лично аз, нямам конкуренция с никого, освен със себе си )
ноо, не мога да търпя чак толкова фалш,низост и..простотия..
Твоето име е популярно, а стила- уникален,разпознаваем..
нека да ..укротим хейта ..днес! моля...
цитирай
7. jupel - О, не...Не съм за укротяване.
28.04.2019 15:43
Чак пък мъка!
Не съм Великата поетеса, че да го взимам толкова навътре,
но поне те да бяха нещо, а то ..."на геврека дупката" са .
Чак пък да ги храня, те си крадат и плагиатстват, и така се САМОЗАДОВОЛЯВАТ!
Ами аз съм различна и от 100км съм разпозноваема,ето тва е болката им. И за кражба не става, освен идеите , заглавията, защото и това е нещо за бедните душици. Да имат муза, кой им е крив?!
Днес е Велик Ден и Господ да чуе!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: eva666
Категория: Други
Прочетен: 531395
Постинги: 320
Коментари: 2318
Гласове: 1162
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол